Rintihan Seorang Lelaki Yang Bernama S.U.A.M.I Tangan diangkat dan dirapatkan :::::: ” Ya Tuhan, engkau berikanlah kepada diriku kekuatan untuk memimpin isteri dan anak-anakku, untuk sampai ke syurgaMu. Ya Tuhan, jangan Engkau biarkan aku terus menzalimi diriku dan keluarga. Kau jadikanlah aku seorang suami dan ayah yang baik pada isteri dan anakku. Kau jadikanlah juga isteriku sebagai seorang isteri yg solehah..yang mampu menjadi penyejuk hatiku, yang akan mendamaikan jiwaku. Kau berikanlah dia kekuatan untuk terus dan menerus menjaga anak-anakku. untuk mendidik mereka menjadi anak yg soleh. Kau berikanlah dia ketabahan dan kecekalan dalam mengharungi perjalanan rumahtangga bersamaku. “

UNTUK TEMPAHAN SILA LAYARI

Thursday, August 19, 2010

"Fantastic Cheesecake".

from Alex Goh's "Fantastic Cheesecake".


Ingredients:
(A) 160g Cream Cheese, 25g Butter, 120g Milk
(B) 40g Flour, 30g Cornflour
(C) 4 Egg yolks
(D) 4 Egg whites, 1/8tsp Cream of Tartar, 100g Sugar, pinch of Salt

Method:

1. Grease and line the bottom of two 20-cm oval pans. Wrap outside of the pans in foil.
2. Place (A) in mixing bowl and stir over double-boiler until thick. Remove it from double-boiler.
3. Add (B) and mix until well combined. Add (C) and mix until well blended.
4. Whip the egg whites in (D) until foamy. Then add the remaining (D). Continue whipping until soft peaks. Add it into the cheese mixture from step (3).
5. Pour the cheese filling onto the prepared oval pans. Bake in water bath at 160C for 40-45 minutes or until well incorporated.
6. Remove cake from the oven. Remove the cake from the mould immediately. Set aside to cool.

notes: I used a 8" round pan. I should have used a 9" round pan instead. Then it will be flatter and bigger, rather than higher and smaller.

No comments: