Rintihan Seorang Lelaki Yang Bernama S.U.A.M.I Tangan diangkat dan dirapatkan :::::: ” Ya Tuhan, engkau berikanlah kepada diriku kekuatan untuk memimpin isteri dan anak-anakku, untuk sampai ke syurgaMu. Ya Tuhan, jangan Engkau biarkan aku terus menzalimi diriku dan keluarga. Kau jadikanlah aku seorang suami dan ayah yang baik pada isteri dan anakku. Kau jadikanlah juga isteriku sebagai seorang isteri yg solehah..yang mampu menjadi penyejuk hatiku, yang akan mendamaikan jiwaku. Kau berikanlah dia kekuatan untuk terus dan menerus menjaga anak-anakku. untuk mendidik mereka menjadi anak yg soleh. Kau berikanlah dia ketabahan dan kecekalan dalam mengharungi perjalanan rumahtangga bersamaku. “

UNTUK TEMPAHAN SILA LAYARI

Monday, May 9, 2011

ROTI JALA LAGI........pasti menyelerakan...........nak cuba ..boleh la buat sendiri

BAHAN BAHAN

300 GM TEPUNG GANDUM
1 TSP GARAM
2 TBSP MINYAK MASAK
1 TELUR
AIR 500 ML - 600 ML ( @ BOLE GANTIKAN DENGAN SUSU SEGAR )
PEWARNE LEMON YELLOW

CARE CARE

1 BANCUH KESEMUE BAHAN 
2 BLENDER DAN TAPIS ( tu pun kalo rajin nak menapis )
3 SUKATAN AIR TUU BOLE ADJUST
4 RENJISKAN KUALI HITAM DENGAN SEDIKIT MINYAK MENGGUNEKAN DAUN PANDAN
5 KIRAI2 KAN ADUNAN GUNE ACUAN ROTI JALA.




Add caption







6 comments:

NenekPenne said...

wahhhh kreatif nih..... good idea jgak kan buat kalerful mcm ni, idoklah asyik kaler kuning jer...

PoohGumux said...

bestnya kak izan..kat ne beli botol tu?eta biasa guna yg cedok tu je. poohgumux.blogspot.com

uzi said...

Askum...

Kak Lisha... mengancam selera sungguh lah biler tengok paras rupa roti jala tu..
nak tanya.. kat mana nak beli bekas acuan roti jala tu... hat yang lubang 3 tu.. berkenan sungguh lah kat acuan tu...

izan said...

beli kat DAISO.... terima kasih semua

Anonymous said...

Salam...

Kak izan Daiso kat mane yg dekat klu saya dari seri kembangan, selangor

izanman said...

daiso IOI mall pun ada.. sunway pyramid pun ada