Rintihan Seorang Lelaki Yang Bernama S.U.A.M.I Tangan diangkat dan dirapatkan :::::: ” Ya Tuhan, engkau berikanlah kepada diriku kekuatan untuk memimpin isteri dan anak-anakku, untuk sampai ke syurgaMu. Ya Tuhan, jangan Engkau biarkan aku terus menzalimi diriku dan keluarga. Kau jadikanlah aku seorang suami dan ayah yang baik pada isteri dan anakku. Kau jadikanlah juga isteriku sebagai seorang isteri yg solehah..yang mampu menjadi penyejuk hatiku, yang akan mendamaikan jiwaku. Kau berikanlah dia kekuatan untuk terus dan menerus menjaga anak-anakku. untuk mendidik mereka menjadi anak yg soleh. Kau berikanlah dia ketabahan dan kecekalan dalam mengharungi perjalanan rumahtangga bersamaku. “

UNTUK TEMPAHAN SILA LAYARI

Monday, June 13, 2011

JALAN JALAN CARI MAKAN DI TANJUNG KARANG

ahad 12 jun.......aku bersama suami dan kawan ku ..ke tanjung karang.. semata mata nak makan NASI AMBENG>.......korang tau ke apa itu NASI AMBENG>.. kalau korang tak tau korang minta tolong lah sama itu cik google..........


alamatnya ::: NASI AMBENG WARUNG IBU
batu 6, kg sungai gulang gulang, tanjung karang...


dari shah alam kami bertolak ke tanjung karang tepat jam 10am ...melalui guthrie hway dan jalan kuala selangor.. dan selamat tiba di WARUNG IBU, nasi AMBENG, kg Sungai GUlang Gulang tepat jam 11.30am.........time tu dah ada orang yang sedang dok makan.............kami terus shooting dulu sebelum makan.......


pastu terus ambik order...........NASI AMBENG 4 pinggan, SOTO 2 mangkuk dll............wow banyaknya menu kami........makan sampai kenyang...alhamdulillah..............bila dah kuar nak balik...mr ray... terjumpa secara kebetulan dengan bekas gurunya yang tak pernah jumpa 20 tahun lepas...........cikgu masih ingat nama penuh anak muridnya..........glamour juga mr ray............sembang sembang dan berposing juga........


pastu kami sempat naik menjengah HOMESTAY WARUNG IBU.........sebuah rumah untuk satu malam RM200 sahaja.. ada 3 bilik...rumah kayu.. luar...ruang tamu pun luas..........beranda cun...........



sempat berposing kat atas homestay warung ibu


                                                 sempat berposing kat atas homestay warung ibu


INI LAH warung IBU




pilih2 macam macam menu ada.........NASI AMBENG..makanan orang jawa.....




sahabat baik ku selamanya...tahun 2000 kita berkenalan...... dah lama ek...kita bersahabat




inilah NASI AMBENG....ada ayam goreng, serondeng kelapa, sambal goreng........PANDAI KE KORANG MAKAN


THANKS.. mr ray..........apa tu yang diletakkan dalam pinggan ku


                                           SURAU, TANDAS semuanya ada


                  
                                                            

akhirnya......rezeki kami hari ini..........alhamdulillah

mr ray dan bekas gurunya.. 20 tahun tak jumpa.. tapi cikgu nya masih ingat nama penuh suami ku...

cikgu dan keluarga


1 comment:

sayangsayangibu said...

Memang best makan nasi ambeng di situ, kalau sya balik SP lalu jalan lama tu singgah isi perut dulu